Er din webshop nede? Sådan fikser du det!
En webshop er en stor investering, både i form af penge og tid. Hvis din webshop pludselig er nede, kan det give store konsekvenser, da det vil skabe frustration for dine kunder, som måske af den grund vælger at handle et andet sted. Det er derfor vigtigt at have et solidt system, der kan klare et højt trafikniveau, og at have en plan klar, hvis der opstår problemer.
Tjek din server
En af de første ting du skal tjekke, når din webshop er nede, er din server. Er der en fejl på serveren, kan det have stor indflydelse på din webshop. Ofte kan du finde et statuspanel på din hostingudbyders hjemmeside, hvor du kan se, om serveren er oppe eller nede. Hvis din server er nede, kan det være en god idé at kontakte din hostingudbyder for at høre, hvornår den forventes at være oppe igen.
Tjek dine plugins
En anden ting du kan tjekke for at finde ud af, hvorfor din webshop er nede, er dine plugins. Hvis en af dine plugins er blevet opdateret, kan det have en negativ indvirkning på din webshop. Det er en god idé at have et overblik over, hvilke plugins du bruger, og hvornår de er blevet opdateret. På den måde kan du hurtigt identificere, hvis det er et plugin, der er problemet.
Kontakt din udvikler
Hvis du ikke kan finde ud af, hvorfor din webshop er nede, kan det være en god idé at kontakte din webshop udvikler. De kan hjælpe dig med at finde ud af, hvad der er problemet, og hvad du kan gøre for at løse det. Det er altid en god idé at have et godt forhold til din webshop udvikler, så du kan få den hjælp, du har brug for, når der opstår problemer. Der er altså flere ting du kan gøre, hvis din webshop er nede, og du ikke kan finde ud af, hvorfor.